Każdy by chciał aby samochód służył nam jak najdłużej bez żadnych problemów. To jest praktycznie niemożliwe, ale ryzyko awarii można poniekąd zmniejszyć. Trzeba jedynie stosować się do zasad prawidłowej eksploatacji samochodu. To oznacza chociażby regularną wymianę oleju silnikowego, który z czasem traci swoje właściwości. Jest sporo kierowców, którzy ufają producentom samochodów i wymieniają olej raz na 30 tysięcy kilometrów przebiegu. Nie jest to dobry pomysł bo w tym czasie trzeba olej wymienić co najmniej dwa razy. To zapewni silnikowi odpowiednie warunki pracy i sprawi, że jego żywotność będzie o wiele dłuższa.
Wymiana rozrządu
Rozrząd jest obecny w każdym samochodzie, ale jego konstrukcja może się różnić. Obecnie można spotkać przeważnie dwa rozwiązania. Pierwsze jest przy użyciu paska, a drugi to łańcuch. Niektóre pojazdy posiadają rozrząd zarówno na pasku jak i na łańcuchu. Sam rozrząd jest jednym z elementów eksploatacyjnych, które po pewnym czasie trzeba i tak wymieniać. Producenci deklarują w zależności od mechanizmu od 60 do nawet 150 tysięcy kilometrów przebiegu. Zalecane jednak jest wymienianie rozrządu średnio co każde 60 tysięcy kilometrów przebiegu. To da nam pewność, że nic złego się nie stanie, a sam pasek lub łańcuch nie dojdzie do kresu swoich wytrzymałości. Warto wiedzieć, że przerwanie się paska może spowodować kompletne uszkodzenie silnika.
Turbosprężarki i ich regeneracja
Do niedawna turbosprężarka mogła się kojarzyć jedynie z silnikami diesla. Obecny downsizing doprowadził do momentu, gdy praktycznie każdy nowy silnik benzynowy wyposażany jest w turbosprężarkę. To pozwala na obniżenie pojemności skokowej silnika, a zapewnienie mu dodatkowej mocy. Oprócz tego trzeba pamiętać, że obecność turbosprężarki wymaga specjalnego traktowania. Chodzi o rozsądne przyspieszanie gdy silnik nie osiągnie temperatury pracy i wyłączanie zapłonu dopiero kilkadziesiąt sekund po zatrzymaniu się. To daje turbinie odpocząć i wychłodzić się zanim zapłon zostanie odcięty. Nie stosowanie się do tych zasad jest bardzo częstym skutkiem uszkodzenia turbiny nawet po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Wtedy pomóc nam może jedynie AM Serwis, który kompleksowo zajmuje się naprawą i regeneracją turbosprężarek. Problem w tym, że zabieg ten nie należy do tanich a koszty nowej turbiny raczej nie są na każdą kieszeń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz